1/4/07

Arbre genealògic Web 2.0?

Segur que alguna vegada heu pensat en dibuixar el vostre arbre genealògic però no heu sabut com fer-ho. A mi, almenys, m'ha passat. Un amic em va recomanar Geni, un site totalment Web 2.0, que us recomano per a "jugar" a fer el vostre arbre. Té una interfície molt senzilla i permet la col·laboració per a construir l'arbre d'aquells familiars que vosaltres convideu. Mentre es va construint, es pot veure l'arbre com a tal o en llista, veient les interaccions entre els diferents perfils que aneu entrant.

Com a bon site Web 2.0, el sistema compta també amb un blog informatiu i està previst que es llancin eines per a fusionar arbres. Per exemple, si el meu cosí i jo hem començat el nostre arbre per separat, hi haurà una part dels dos que serà la mateixa i que Geni permetrà fusionar.

També permet introduir el mail de cada persona que forma el nostre arbre genealògic i avisar-lo, si vol, de que pot fer créixer l'arbre. Així, de forma col·laborativa, l'arbre genealògic pot anar creixent. I si creix prou, pot entrar al ranking dels 100 arbres amb més membres de la xarxa Geni. Algú s'hi anima?

2 comentaris:

Anònim ha dit...

He estat mirant el tema de l'arbre que ens proposes i crec que és molt interessant. De fet, fa temps que buscaba alguna aplicació semblant. Així que moltes gràcies. Una de les coses més interessants que comentes és la possibilitat de relacionar arbres. D'aquesta forma podrem comprobar que tots estem més connectats del que pensem i, potser amb això, anem a un món menys discriminador i més integrador i positiu.

Jsequero

mnovoam ha dit...

M'alegro que t'hagi interessat, Jordi. La veritat és que em va enganxar la simplicitat del sistema per a crear l'arbre. Un sistema autoexplicatiu i usable. I és cert que les possibilitats relacionadores són brutals. Fins ara!

Àngels