4/4/07

El millor de la televisió, el millor d'Internet

Quina promesa, la de Joost. Els seus creadors —creadors també dels famosíssims KaZaA i Skype— asseguren que serà un sistema que barrejarà la màgia i el millor de la televisió amb el millor d'Internet, tot gratuït i d'alta qualitat. No m'extranya que, davant d'una promesa semblant, hi hagi la meitat dels internautes del món pregant per invitacions per a ser beta-testers del sistema. Segueixen, en aquest sentit, una estratègia similar a la de Gmail: només pots ser beta-tester prèvia invitació d'un altre usuari, i des de la companyia et conviden a que busquis les invitacions entre els usuaris de la blogosfera. Per cert, algú de vosaltres en té? ;-)

I és que ens venen Joost com una televisió que pot fins i tot arribar a l'alta definició i que incorpora totes les possibilitats d'interacció que ens ofereix la xarxa: xat amb altres espectadors, cerca de programes, video on demand, comunitat... Interacció de veritat, vaja, no la de la pàl·lida alternativa que ens ofereix la TDT! A més, en la fase beta tenen a la seva programació a National Geographic i la Warner Bros, entre d'altres.

El sistema funciona sobre una arquitectura peer-to-peer. Com alguns diuen, potser haurem de dir adéu a la televisió tal com l'entenem avui? La veritat és que no ho sé, el que sí sé és que seguiré de prop el que fan els de Joost.

Per anar obrint boca, vegeu el primer spot de Joost.

4 comentaris:

jsequero ha dit...

Molt interessant aquest tema. Intentaré trobar una invitació i, si la trobo, no dubtis que et convidaré.

mnovoam ha dit...

Ei, gràcies, Jordi! El mateix et dic!

Àngels

Anònim ha dit...

Uhh!!! interessant. Jo també vulldria probar aquest servei. per la meva part si en trobo algun conegut que hem pogui convidar ja os ho faré saber.

lida ha dit...

ei!!
invitació? jo em vaig apuntar com a tester però de moment estic encara a la espera de que em donin un usuari i una clau d'accés.
Quan ho tingui, us dic alguna cosa, us convido o el calgui...
fins aviat!!